نوشته شده توسط : کلینیک من

دلايلي كه نبايد فرزندان را بيشتراز همسر دوست داشت:

1- كودكاني كه والدينشان به يكديگر عشق مي ورزند، شادترند و حس امنيت بيشتري دارند. در واقع آن ها نه تنها الگويي براي شكل اصلي روابط والدين در خانواده دارند، بلكه از اين طريق مي آموزند در چنين رابطه اي اشخاص چطور با هم رفتار ميكنند .
2- والديني كه تمام احساساتشان را در فرزندشان سرمايه گذاري ميكنند ، در بزرگ سالي از وي انتظاراتي خواهند داشت، گويا بخواهند تمام آرزوهاي از دست رفته شان در انساني كه بزرگش نموده اند درخشان شود. مسلما فرزند شما هنگامي كه به نوجواني و جواني ميرسد ، از اين كه بخواهد شما را به آرزوهايتان برساند كلافه ميشود .
3- پدر و مادر گاهي آن قدر درگير مشكلات فرزندشان ميشوند كه خودشان را فراموش ميكنند . محققين اين مسئله را عامل نيمي از طلاق ها در سنين بالاي ۵۰ سال ميدانند .
4- روابط قوي بين زن و شوهر اساس خانواده است. سنگ بناي خانواده شما مسلماً بچه ها نيستند آن ها بخش اندكي از بنيان خانواده و اما بسياري از بقيه خانواده هستند ؛ گرچه تمام اين غير ها و سنگ بنا ها را مجموعاً خانواده مي نامند ؛ ولي تأكيد مي كنم كه مهم ترين قسمت خانواده شما و همسرتان مي باشيد. مسووليت مراقبت خانواده به عهده شماست و در پايان كودكان راه خود را انتخاب ميكنند به مانند شما كه روزي راه خود را انتخاب كرده و از والدين خود جدا شديد.
5- در اول يك زن و يك شوهر وجود دارد و بعد از آن كودكان بوجود مي آيند. قبل از اين كه كودكان به دنيا بيايند ما تنها بوديم ؛ در آغاز رابطه در عشق يكديگر غرق شديم و تلاش كرديم هم‌ديگر را درك كنيم. روز به روز علاقه ما به يكديگر بيش تر شد و تا جايي كه زندگي مشترك ما آغاز شد و اين آغاز همين خانواده اي بود كه هم اكنون مي بينيد.
6- تنها راه ايجاد تعادل در روابط خانوادگي، اين است كه زوج ها همواره بخاطر داشته باشند كه علت ازدواج و با هم بودن شان فرزندان نيستند. زوج ها بايد با هم در تعامل باشند. دلخوشي زندگي مشترك نبايد صرفا وابسته به حضور فرزندان باشد. مبناي روابط بين دو نفر تنها با هدف داشتن فرزند شكل نمي گيرد. پس بعد از تشكيل زندگي مشترك و امدن فرزندان هم، نبايد رابطه را از ياد ببرند.
7- بچه ها بزرگ ميشوند و در پايان ما براي هم مي مانيم. هيچ چيز براي هميشه باقي نمي ماند. زمانيكه بچه ها رشد ميكنند و از منزل بيرون ميشوند ؛ بعد از اين كه از ما جدا شدند، آن ها خانواده خود را تشكيل مي‌دهند و در نتيجه مثل ما داراي فرزند و خانواده ديگري ميشوند .



:: برچسب‌ها: ايجاد تعادل در روابط خانوادگي ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()