نوشته شده توسط : کلینیک من

مزاياي آلوئه ورا براي صورت و پوست!


    1 به تسکين آفتاب سوختگي کمک مي کند. ژل آلوئه ورا خاصيت خنک کنندگي دارد و ضد التهاب است. ...
    2 به مرطوب سازي پوست کمک مي کند. ...
    3 بهبود زخم ها را تقويت مي کند. ...
    4 با پيري پوست مبارزه مي کند. ...
    5 عفونت و آکنه را کاهش مي دهد. ...
    6 لکه هاي صورت را روشن مي کند. ...

آيا مي توانيم آلوئه ورا را روزانه روي صورت قرار دهيم؟

براي بهترين نتيجه ، ژل آلوئه ورا را دو بار در روز روي ناحيه آسيب ديده پوست بماليد.

 

آيا آلوئه ورا باعث بهبود پوست مي شود؟

وي حاوي آنتي اکسيدان ها ، آنزيم ها ، ويتامين هاي A و C است و بسيار ضد التهاب است. اين مي تواند به درمان سوختگي ، آکنه و خشکي پوست کمک کند. " چانگ افزود که وقتي نوبت به آکنه مي رسد ، آلوئه ورا به جاي آکنه هاي کيستيک يا عميق تر ، روي آکنه هاي سطحي بهتر کار مي کند

چگونه مي توانم آلوئه ورا را روي صورت خود استفاده کنم؟

شما مي توانيد ژل آلوئه تازه را مستقيماً روي پوست خود بماليد يا براي تهيه يک محصول زيبايي خانگي از يک دستورالعمل پيروي کنيد. همچنين مي تواند به غذا ، اسموتي ها و نوشيدني ها اضافه شود. براي تهيه آب آلوئه ، به ازاي هر 2 قاشق غذاخوري ژل آلوئه از 1 فنجان مايعات استفاده کنيد.

 

 

فوايد آلوئه ورا براي زيبايي پوست

آيا آلوئه ورا مي تواند جاي زخم را برطرف کند؟

غذاي آماده متخصصان پوست هنوز يک پاک کننده جاي زخم "معجزه آسا" پيدا نکرده اند - اما آلوئه ورا ممکن است بتواند جاي زخم هاي پوستي آکنه را سبک و ظاهر آنها را کاهش دهد. در حالي که آلوئه معمولاً عوارض جانبي قابل توجهي ايجاد نمي کند ، اگر دچار سوزش و تورم پوست هستيد ، استفاده از آن را متوقف کنيد.

 

آيا مي توانم آلوئه ورا را روي صورت بخوابم؟

تغذيه شبانه پوست

بگذاريد آلوئه ورا هنگام خواب شگفت انگيز باشد. قبل از برخورد به تخت ، صورت ، گردن و دستان خود را با استفاده از ژل آلوئه ورا ماساژ دهيد. آلوئه ورا غير روغني و ملايم است و به لايه هاي پوست نفوذ مي کند و رطوبت عميق پوست را ايجاد مي کند. با پوستي نرم و ابريشمي از خواب بيدار شويد.

اگر يک شب آلوئه ورا را روي صورت خود بماليم چه اتفاقي مي افتد؟

با خريد آلوئه ورا خالص و استفاده سخاوتمندانه از آن روي صورت خود به جاي مواد شوينده ، جريان خون در پوست را تقويت کرده و باکتري هاي مضر را از بين خواهيد برد. همچنين مي توانيد نواحي برطرف کننده آکنه خود را معالجه کنيد ، آلوئه را يک شب در محل بگذاريد و صبح آن را بشوييد تا قرمزي و تحريک آن کاهش يابد.

آيا آلوئه ورا مي تواند جوان تر به نظر برسد؟

مشخص شده است که فوايد آلوئه ورا باعث افزايش توليد کلاژن در پوست مي شود ، که به کاهش چين و چروک و داشتن پوستي جوان و درخشان کمک مي کند. ... آنجاست که ژل آلوئه ورا مي تواند کمک کند ، زيرا توليد کلاژن را در پوست تحريک مي کند.

چگونه با آلوئه ورا ضد عفوني کننده دست درست مي کنيد؟

دستورالعمل ها: الکل و آلوئه ورا را که مالش مي دهيد در يک کاسه بريزيد و هم بزنيد تا کاملا مخلوط شوند. آلوئه ورا ضخامت اضافه کرده و پوست شما را مرطوب مي کند. چندين قطره روغن اساسي اضافه کنيد و مخلوط کنيد.

آيا مي توانيد ضد عفوني کننده دست ساز درست کنيد؟

تهيه ضد عفوني کننده دست خود کار ساده اي است و فقط به چند ماده اوليه نياز دارد: ايزوپروپيل يا ماليدن الکل (99 درصد حجم الکل) ژل آلوئه ورا. يک روغن اساسي مانند روغن درخت چاي يا روغن اسطوخودوس ، يا مي توانيد به جاي آن از آب ليمو استفاده کنيد.


 فوايد زيبايي آلوئه ورا

– خواص ضدالتهابي آلوئه ورا براي درمان لکه هاي پوستي، جوش و ساير مشکلات پوستي مفيد است.
– بريدگي يا زخم کوچک پوستي، سوختگي پوست و دانه هاي پوستي با استفاده از آلوئه ورا به خوبي درمان مي شوند.
– ژل گياه آلوئه ورا از برگ هاي آن استخراج مي شوند و وقتي به طور منظم روي پوست ماليده شوند، سلول هاي مرده پوست را نرم کرده و آنها را از بين مي برند. لذا پوست را صاف و نرم مي کند.
– آلوئه ورا بروز علائم پيري پوست مانند چين و چروک را عقب مي اندازد.
– استفاده از آلوئه ورا و فراورده هاي آرايشي و بهداشتي توليدشده از آن در هر فصلي از سال مفيد است.
خواص خنک کننده آن با آبرساني به پوست باعث خلاصي از شر آفتاب سوختگي در تابستان مي شود. در فصل زمستان نيز با افزودن رطوبت به پوست، از خشکي پوست جلوگيري مي کند.



:: برچسب‌ها: تغذيه شبانه پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

 

چه نوع شير براي کودکان نوپا بهترين است؟


    شير کامل گاو (25/3 درصد چربي شير) و شير بز کامل و پاستوريزه غني شده با ويتامين D و اسيد فوليک تنها گزينه هاي شير يا شير مناسب براي کودکان کمتر از دو سال است.
    بعد از دو سالگي مي توان از نوشيدني سويا غني شده به عنوان جايگزيني براي شير گاو استفاده کرد.

آيا شير براي کودکان در حال رشد مفيد است؟


شير منبع غني پروتئين و کالري است که براي بچه هاي در حال رشد مهم است. تغذيه هنوز هم در بين کودکان در کشورهاي پيشرفته يک مشکل است. ممکن است افراد بدنبال دريافت پروتئين و کالري کافي در رژيم غذايي خود باشند و شير راهي آسان و غني از مواد مغذي براي دريافت اين کالري ها است.

کدام شير براي کودک 6 ساله بهتر است؟

نوشيدن شير کم چرب يا غير چربي. نوشيدن شير کم چرب يا بدون چربي بهترين انتخاب براي اکثر کودکان 7 ساله است. در حقيقت ، اکثر کودکان بالاي دو سال بايد از شير کم چربي استفاده کنند. شير يا ماست کم چرب  در وعده هاي غذايي و ميان وعده ها.

چه زماني کودکان بايد نوشيدن شير را ترک کنند؟

کودکان کمتر از پنج سال بايد تا دو سالگي شير کامل و لبنيات مصرف کنند ، زيرا ممکن است کالري يا ويتامين هاي مورد نياز شيرهاي کم چربي را دريافت نکنند.

والدين اغلب اصرار دارند که فرزندانشان شير بخورند ، اما چرا؟ مطالعات نشان مي دهد کودکاني که شير گاو نمي نوشند به اندازه کساني که مي نوشند سالم هستند. در حقيقت ، تحقيقات نشان مي دهد که کودکان بدون شير ممکن است کمتر به قولنج روده ، عفونت گوش و آسم مبتلا شوند.

    آکادمي اطفال آمريکا شير گاو را براي کودکان زير يک سال توصيه نمي کند.

چرا خوردن شير براي کودکان ضروريست؟

    در مورد دريافت کلسيم کافي چطور؟

مشکلي نيست - مقدار زيادي ماده مغذي سازنده استخوان در سبزيجات با برگ سبز ، لوبيا ، آب ميوه هاي غني شده ، شير خشک و بسياري از غذاهاي ديگر وجود دارد. يکي از استثناهاي قابل توجه اسفناج است. کلسيم موجود در آن بدن به ميزان کمي جذب مي شود.

بچه هاي 5 ساله هر روز چه مقدار شير بايد بنوشد؟

دستورالعمل هاي رژيم غذايي 2015 آمريکايي ها توصيه مي کند که کودکان بسته به سنشان روزانه دو تا سه فنجان شير يا وعده هاي ديگر لبنيات مصرف کنند. آنجلا لموند سخنگوي آکادمي تغذيه و رژيم غذايي گفت: "پنج تا شش فنجان شير براي کودک 5 ساله بيش از حد است."

در اولين سال زندگي کودک ، شير يک معامله بزرگ است! ما به عنوان والدين ، ??خيلي سريع در هر چيزي که مي خوانيم و در کل آنچه که به ما گفته مي شود شير مي آموزيم ، به شکل شير خشک يا شير مادر ، تنها منبع تغذيه کودک براي حداقل نيمي از سال اول زندگي است ، و حتي بعد از 6 ماهگي ، آن غذا فقط براي سرگرمي است. هنوز شير جاذبه اصلي است. اما هنگامي که نوزادان يک ساله مي شوند و به يک کودک نوپا تبديل مي شوند ، آيا شير همچنان به همان اندازه مهم است؟ کودک نوپا چه مقدار شير بايد بنوشد؟

يک کودک نوپا  يک ساله چه مقدار شير بايد بنوشد؟


اول ، بياييد در مورد اينکه کودک نوپا در واقع چيست صحبت کنيم ، زيرا به طور کلي برخي از سردرگمي ها وجود دارد. کودک شما از نظر فني در اولين تولد خود و در آن سال دوم ، کودک نوپايي مي شود و تا رسيدن به دو سالگي کودک نوپايي است. برخي از افراد ، از جمله خودم ، کودکان نوپاي 2 ساله را نيز در نظر مي گيرند. اهميت نقطه پايان کودک نوپا کمتر از دانستن اين است که از 12 ماهگي شروع مي شود. دليل اين که مهم نيست اين است که توصيه شير براي کودکان نوپا براي همه کودکان از 9 سالگي يکسان است!



براي يک کودک 1 ساله چقدر شير دارد؟


همان جواب واضح و مشخص 2 فنجان يا 16 اونس شير در يک روز است و اين مطابق با آکادمي اطفال آمريکا (AAP) است.

به ياد داشته باشيد ، اين از 12 ماهگي يا 1 سالگي شروع مي شود. البته ، زمان انتقال وجود دارد ، به هر حال ، بيشتر نوزادان در 10-11 ماهگي بين 24-30 اونس شير در روز مي نوشند. سوئيچ نبايد در طول شب اتفاق بيفتد. اما ، پس از رسيدن فرزندتان به اولين سالگرد تولد ، مهم است که از ميزان شير خود آگاه باشيد و تمرکز بيشتري بر روي غذاي خود داشته باشيد. شير هنوز هم براي توسعه آنها بسيار مهم است ، فقط ديگر ستاره نمايش نيست.



اين واقعاً به همان اندازه يک سوال مهم است که "کودک نوپا چه مقدار شير بايد بنوشد؟" اين دستورالعمل ها دست به دست هم مي دهند زيرا حتي اگر فقط به کودک نوپاي خود در روز 16 اونس شير بدهيد اما در بهترين زمان به او شير ندهيد ، باز هم مي تواند در زمان خوردن و خوردن زياد آنها خرابکاري کند.

زمان ايده آل نوشيدن شير کودکان نوپا با وعده هاي غذايي است.

اين يک تغيير بزرگ است ، درست است؟ پيش از اين ، بطري ها يا شيردهي ها جدا از يک وعده غذايي جداگانه بودند ، اما اکنون مهم است که شير را به عنوان بخشي از غذا ميل کنيد. اين نيز يک انتقال است و مدتي طول مي کشد. اگر اين پيشنهاد طاقت فرسا باشد ، و من مي دانم که مي تواند ، مي توانيد يک نمونه برنامه غذايي براي کودکان نوپا پيدا کنيد که فکر مي کنم واقعاً مفيد باشد.

خوردن شير براي کودکان در طول وعده غذايي بسيار مهم است زيرا اگر آنها در اين ميان شير مي نوشند ، هيچ وقت فرصت گرسنگي ندارند و اگر فرصتي براي گرسنه شدن نداشته باشند ، غذاي خوبي نخواهند خورد. اين امر مي تواند به سرعت کودک نوپاي خوار را انتخاب کند ، نکات ديگري را براي جلوگيري از غذا خوردن کودکان نوپا در اينجا دريافت کنيد.

 

چه شيري براي رشد بهتر است؟

شير کامل


شير کامل حاوي حداقل 3.5 درصد چربي است که براي رشد و نمو کودکان مهم است و بنابراين براي کودکان در حال رشد بسيار توصيه مي شود. شير بدون چربي اين نوع شير قبلاً فرآوري شده تا بيشتر يا کل محتواي چربي آن از بين برود.
مطالعات ايالات متحده نشان مي دهد که تقريباً 1/3 خانواده ها هنوز فرزندان بزرگتر خود را با شير کامل تشويق مي کنند. من توصيه مي کنم به محض اينکه کودک 2 ساله شد به شير کم چربي روي بياوريد. از هر 10 دختر کمتر از 1 مورد کلسيم مورد نياز را از 9 تا 13 سال دريافت مي کند.

آيا شير براي کودک مفيد است؟

بله و خير. اين يک بسته بسيار خوب از بسياري از مواد مغذي مورد نياز بچه ها از جمله کلسيم و ويتامين D است که براي ساخت استخوان مهم هستند. شير همچنين روشي آسان براي دريافت پروتئين پر کننده و پتاسيم مورد نياز است.

 

چگونه مي توانم قد خود را افزايش دهم؟

شما بايد اينها را در بزرگسالي ادامه دهيد تا رفاه عمومي را حفظ کنيد و قد خود را حفظ کنيد.

    رژيم متعادل داشته باشيد. ...
    با احتياط از مکمل ها استفاده کنيد. ...
    مقدار مناسب بخوابيد. ...
    فعال بمان. ...
    حالت خوب بدن را تمرين کنيد. ...
    براي به حداکثر رساندن قد خود از يوگا استفاده کنيد.



:: برچسب‌ها: شير کم چربي ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

13راز واژن

1. اشتباه شماره يك زنان اين است كه همه چيز را با واژن اشتباه مي گيرند

2. ترشحات شما عجيب نيست

علائمي در ترشحات كه بايد موجب نگراني شما شود:

  • ترشح با توده هاي جامد مثل پنير كاتيج كه مي تواند نشانه عفونت مخمري باشد.
  • ترشحات خاكستري رنگ با بويي شبيه ماهي كه نشان دهنده واژينوز باكتريال bacterial vaginosis است كه علتش رشد بيش از حد باكتري ها در واژن است.
  • ترشح شديد كه خاكستري، زرد يا سبز رنگ باشد مي تواند جزو عوارض جانبي گونوره gonorrhea باشند، يكي از بيماري هاي عفوني منتقل شده از راه جنسي.


3. قدرت بدني ام به اندازه قبل نيست

عوامل خطر براي فرد مبتلا به POP يا اختلال كف لگن عبارتند از:

  • بارداري
  • زايمان
  • پيري
  • يائسگي
  • سيگار كشيدن
  • تروما (ضربه روحي) trauma


4. لطفا بعد از رابطه جنسي ادرار كنيد

5. براي شستشوي واژن از douche استفاده نكنيد

واژن شما علاقه اي به douche (وسيله اي براي وارد كردن جريان آب براي شستشو به داخل واژن) ندارد. با اين حال يك چهام زنان 15 تا 44 ساله در آمريكا اين كار را مي كنند. نه تنها شستشوي واژن PH طبيعي آن را تغيير مي دهد بلكه باعث افزايش خطر ابتلا به عفونت و تحريك پذيري اين ناحيه هم مي شود ، واژن بدون شستشو هم به اندازه كافي تميز است. به گفته دكتر دويك ” واژن محلي كثيف و غيربهداشتي نيست كه نياز به تميزكاري خاصي داشته باشد. تميز كردن واژن هم مثل شستشوي ساير قسمت هاي بدن است است. ما معمولا صابون ملايم و آب را پيشنهاد مي دهيم. ” نيازي به استفاده از ليف و اسفنج، شوينده معطر و اسپري آب نيست.

6. ورزش كگل براي واژن مهم است ولي نه براي همه

7. ممكن است موقع رابطه جنسي بوي خاصي حس كنيد

8. اگر از لوبريكانت lubricant استفاده نمي كنيد ضرر كرده ايد



حفظ يك رژيم غذايي سالم براي واژن سالم

ممكن است متوجه نباشيد ، اما داشتن يك رژيم غذايي مغذي و متعادل و نوشيدن مقدار زيادي مايعات كليد سلامت واژن و باروري است. در واقع، برخي ممكن است در درمان مشكلات سلامت واژن موثر باشد. آب قره قاط و ماست به طور بالقوه مي تواند كمك به جلوگيري از عفونت قارچي كرده و به درمان نيز  كمك كند . و اگر شما تجربه خشكي واژن داشته ايد از دكتر خود بپرسيد كه آيا مي توانيد  محصولات سويا را كه شامل يك شكل ضعيف استروژن است بيشتر مصرف كنيد



راه‌هاي شستشو و محافظت براي داشتن واژن سالم

بخش مهمي از سلامتي زنان در گرو سلامتي واژن است؛ به همين‌خاطر تمام زنان بايد راه‌‌هاي محافظت از واژن را به خوبي فرا بگيرند. عوامل متعددي از قبيل نوع و كيفيت رابطه جنسي، مصرف دارو‌هاي خاص، سن، سطح هورمون‌ها و … بر روي سلامتي واژن اثرگذار است. گاهي اوقات تغييرات به‌خصوصي در واژن رخ مي‌دهد كه هر يك از اين علائم مي‌تواند بيان‌گر وجود مشكلي در واژن باشد.

برخي از اين علائم و نشانه‌ها عبارتنداز:

    احساس درد يا فشار در واژن
    خونريزي‌‌هاي غير‌طبيعي و خارج از دوره قاعدگي
    خارش، سوزش و تورم واژن



:: برچسب‌ها: سلامتي زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

دلايلي كه نبايد فرزندان را بيشتراز همسر دوست داشت:

1- كودكاني كه والدينشان به يكديگر عشق مي ورزند، شادترند و حس امنيت بيشتري دارند. در واقع آن ها نه تنها الگويي براي شكل اصلي روابط والدين در خانواده دارند، بلكه از اين طريق مي آموزند در چنين رابطه اي اشخاص چطور با هم رفتار ميكنند .
2- والديني كه تمام احساساتشان را در فرزندشان سرمايه گذاري ميكنند ، در بزرگ سالي از وي انتظاراتي خواهند داشت، گويا بخواهند تمام آرزوهاي از دست رفته شان در انساني كه بزرگش نموده اند درخشان شود. مسلما فرزند شما هنگامي كه به نوجواني و جواني ميرسد ، از اين كه بخواهد شما را به آرزوهايتان برساند كلافه ميشود .
3- پدر و مادر گاهي آن قدر درگير مشكلات فرزندشان ميشوند كه خودشان را فراموش ميكنند . محققين اين مسئله را عامل نيمي از طلاق ها در سنين بالاي ۵۰ سال ميدانند .
4- روابط قوي بين زن و شوهر اساس خانواده است. سنگ بناي خانواده شما مسلماً بچه ها نيستند آن ها بخش اندكي از بنيان خانواده و اما بسياري از بقيه خانواده هستند ؛ گرچه تمام اين غير ها و سنگ بنا ها را مجموعاً خانواده مي نامند ؛ ولي تأكيد مي كنم كه مهم ترين قسمت خانواده شما و همسرتان مي باشيد. مسووليت مراقبت خانواده به عهده شماست و در پايان كودكان راه خود را انتخاب ميكنند به مانند شما كه روزي راه خود را انتخاب كرده و از والدين خود جدا شديد.
5- در اول يك زن و يك شوهر وجود دارد و بعد از آن كودكان بوجود مي آيند. قبل از اين كه كودكان به دنيا بيايند ما تنها بوديم ؛ در آغاز رابطه در عشق يكديگر غرق شديم و تلاش كرديم هم‌ديگر را درك كنيم. روز به روز علاقه ما به يكديگر بيش تر شد و تا جايي كه زندگي مشترك ما آغاز شد و اين آغاز همين خانواده اي بود كه هم اكنون مي بينيد.
6- تنها راه ايجاد تعادل در روابط خانوادگي، اين است كه زوج ها همواره بخاطر داشته باشند كه علت ازدواج و با هم بودن شان فرزندان نيستند. زوج ها بايد با هم در تعامل باشند. دلخوشي زندگي مشترك نبايد صرفا وابسته به حضور فرزندان باشد. مبناي روابط بين دو نفر تنها با هدف داشتن فرزند شكل نمي گيرد. پس بعد از تشكيل زندگي مشترك و امدن فرزندان هم، نبايد رابطه را از ياد ببرند.
7- بچه ها بزرگ ميشوند و در پايان ما براي هم مي مانيم. هيچ چيز براي هميشه باقي نمي ماند. زمانيكه بچه ها رشد ميكنند و از منزل بيرون ميشوند ؛ بعد از اين كه از ما جدا شدند، آن ها خانواده خود را تشكيل مي‌دهند و در نتيجه مثل ما داراي فرزند و خانواده ديگري ميشوند .



:: برچسب‌ها: ايجاد تعادل در روابط خانوادگي ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

ماچا


بدن و نيروبخشي استعمال مي‌شود. چاي ماچا از جمله نوشيدني‌هاي پرطرفدار در چين و آسيا است. ماچا نوعي پودر بدست آمده از چاي سبز است كه علاوه بر خواص چربي‌سوز،

مراسم چاي ژاپني


چاي سبز موسوم به «ماچّا» را در كاسه‌اي آب جوش حل مي‌كند و براي اين كار از فرچه‌اي چوبي ساخته ‌شده از ني خيزران به نام «چاسن» استفاده مي‌كند.

خواص چاي ماچا:

 

  •  سرشار از آنتي اكسيدان
  • محافظت از كبد
  •  تقويت عملكرد مغز
  •  جلوگيري از سرطان
  •  ارتقا سلامت قلب
  •  كمك به كاهش وزن


:: برچسب‌ها: چاي ماچا چيست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

مسموميت آب(به انگليسي: Water intoxication)

با نوشيدن بيش از اندازه آب به وجود مي‌آيد. در اين صورت تعادل طبيعي الكتروليت در بدن به هم خورده باعث اختلال در عملكرد مغز مي‌شود. نوشيدن آب براي افرادي كه عمدا مقدار بسيار زيادي آب بنوشند مي‌تواند خطر مرگ به همراه داشته باشد. 

 
يك كليه سالم در حال استراحت مي‌تواند ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ميلي‌ ليتر آب در هر ساعت دفع كند. در نتيجه فرد مي‌تواند آب را با نرخ ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ميلي ليتر در هر ساعت بنوشند؛ با اين حال، اگر همين شخص در حال اجراي دوي ماراتون باشد، به دليل استرس، ميزان دفع كليوي تا ۱۰۰ ميلي ليتر در ساعت كاهش مي‌يابد. در اين صورت اگر دونده ماراتن ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ميلي‌ليتر در ساعت آب بنوشد حتي با وجود ريزش فراوان عرق، كليه‌اش قادر نيست آن آب را به موقع دفع كند. در نوزادان كمتر از شش ماه نيز به دليل ضعف كليه ها نوشيدن مقدار كمي آب نيز مي‌تواند منجر به اين مسموميت شود. 


نشانه‌هاي مسموميت آب

حالت تهوع، استفراغ، از بين رفتن هوشياري، سردرد، ضعف ماهيچه و تشنج است.

 

هشت ليوان آب در طول روز بنوشيد. جمله اي آشنا كه همه در طول زندگي آن را بارها و بارها از زبان افراد مختلف شنيده ايم؛ اما مسئله اين است كه تا چه حد بايد به اين توصيه توجه كرد؟ آيا براي آن توجيه علمي وجود دارد؟ آيا بدن همه ما به همين ميزان آب احتياج دارد؟احتمالاً بسياري از ما گمان مي كنيم نوشيدن كم تر از هشت ليوان آب در طول روز مي تواند سلامتي ما را تهديد كند، در حالي كه يافته هاي اخير دانمشندان خبر از موضوع ديگري مي دهد. شما هم متعجب خواهيد شد اگر بدانيد نوشيدن آب زماني كه واقعاً تشنه نيستيد مي تواند حتي منجر به مرگ بشود. بر اساس آخرين تحقيقات انجام شده، دريافت بيش از اندازه مايعات منجر به فعال شدن محافظ مهار بلع درون مغز مي شود.



:: برچسب‌ها: نوشيدن آب بيش از اندازه ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

علل قفل شدن زانو :

قفل شدن زانو چندين علت مي‌تواند داشته باشد كه يكي از مهم‌ترين علل آن ساييدگي‌هاي كشكك زانو يا كندرومالاسي استخوان پاتلا است كه سبب احساس ساييدگي در مفصل كشكك شده و بيمار احساس قفل شدن زانو مي‌كند.

آسيب رباط‌هاي صليبي:

هر يك از رباط‌هاي زانو نقش مهمي در حركات زانو به خصوص انجام حركات در جهت‌هاي مختلف دارند. هر ورزش پربرخورد يا حركت شديدي كه باعث كشيده شدن ساختار اين رباط‌ها شود مي‌تواند به آن‌ها آسيب رسانده يا باعث پارگي آن‌ها شود كه در نتيجه زانو ناپايدار مي‌شود.

آرتروز:

قفل شدن مفصل زانو در بيماران مبتلا به التهاب مفاصل زانو موجب درد شديد ناشي از محدوديت حركت زانو مي‌شود. آرتروز و پيري طبيعي، احتمال قفل شدن زانو را افزايش مي‌دهد. با گذشت زمان، غضروفي كه استخوان‌هاي زانو را احاطه كرده است، به‌تدريج فرسوده شده و پاره مي‌شود.

ورزش شديد و يا كشيده شدن ماهيچه هاي ران:

مي توانند علت هاي قفل شدن زانو باشند. هر گونه ضعف يا گرفتگي در ماهيچه هاي خارجي ران مي تواند مي تواند باعث اختلال در تعادل كشكك زانو گردد.

علائم قفل شدن زانو :

تب: عفونت مفصل زانو يا آبسه مفصل زانو

درد شديد در هنگام صاف كردن مفصل زانو

محدوديت در حركت هاي مفصل

مشاهده درد و ناراحتي در هنگام لمس مفصل زانو

خم كردن مفصل فقط به يك مقدار ثابت و اغلب تا زاويه 45 درجه امكان پذير است

شنيده شدن صداي سايش و مالش

تشخيص قفل شدن زانو :

آزمايش خون :

در هنگام آزمايش خون مسائل زير مورد توجه قرار مي گيرند:

شمارش سلول هاي سفيد خون

افزايش مقدار سلول هاي سفيد خون مي تواند نشانه اي از عفونت مفصل زانو باشد.

فاكتور روماتوئيد در بيماران مبتلا به آرتريت روماتوئيد افزايش پيدا مي كند.

نسبت بالاي رسوب گلبول قرمز در افراد مبتلا به آرتروز التهابي مشاهده مي شود.

بالا رفتن سطح اسيد اوريك در خون مي تواند نشان دهنده ابتلاي فرد به نقرس باشد.

عكس برداري راديولوژي :

عكس راديولوژي مي تواند به تشخيص ابتلا به آرتروز دژنراتيو (تخريب كننده) در مفصل زانو كه مي تواند باعث ايجاد محدوديت در حركت زانو و قفل شدن آن شود، كمك موثر نمايد.

بررسي مايع مفصلي:

اين مايع از نظر سطح سلول هاي قرمز خون در حالت خون ريزي مفصل زانو بررسي مي شود. همچنين در اين حالت مقدار سلول هاي سفيد خون براي تشخيص عفونت مورد توجه قرار مي گيرد و سلول هاي غضروفي (كه در موارد ابتلا به استئو آرتريت وجود دارند) و كريستال هاي اسيد اوريك (در بيماري نقرس) مورد بررسي قرار مي گيرند.

اسكن ام آر آي (MRI):

اين نوع اسكن مي تواند در تشخيص ايجاد مشكلات زير كه نقش موثر در قفل شدن زانو دارد، موثر باشد:

پارگي مينيسك

شكستگي يا در رفتن رباط صليبي

شكستگي يا در رفتن استخوان كشكك

شكستگي تيبيا يا فيبولا در محل مفصل زانو

 



:: برچسب‌ها: علل ، علائم و درمان قفل شدن زانو ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

بعد از لیزر کردن چشم ها چه مراقبت هایی لازم است؟

 

بلافاصله بعد از جراحی، پوشش محافظی قبل از اتمام جراحی به شما داده می‌شود که چند شب اول باید هنگام خواب آن‌ها را روی چشم‌هایتان قرار بدهید. این محافظ‌ها مانع از آن می‌شوند که در طول شب به چشم‌هایتان دست بزنید.

چشم‌هایتان را ماساژ ندهید؛ تا هفت روز بعد از جراحی رعایت کردن این نکته بسیار مهم است. از آنجا که پس از جراحی سطح چشم‌ها بسیار حساس است، فشار ناشی از این کار می‌تواند به چشم‌ها آُسیب بزند. علاوه بر این ممکن است آلودگی دست‌ها وارد چشم شود.

قطره‌های تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید، بعد از جراحی قطره‌هایی تجویز می‌شود که مصرف آن‌ها مطابق دستور پزشک بسیار حائز اهمیت است. قبل ریختن قطره دست‌هایتان را بشورید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد به صورت و چشم‌هایتان دست نزنید، با این کار احتمال عفونت را به حداقل می‌رسد.

به اندازه‌ی کافی استراحت کنید. وقتی خواب هستید، بدن زمانی برای تأمین قوای از دست رفته پیدا می‌کند. به همین جهت استراحت کافی در اولین روزهای بعد از جراحی اهمیت زیادی در روند بهبود دارد.

در یک محیط تمیز بمانید، بعد از جراحی از مکان‌ها پر دود، گرد و خاک یا محیط‌هایی که در آن‌ها بخارات شیمیایی هست (مانند آزمایشگاه‌ها، تاریکخانه‌های عکاسی و اتاق‌های پرینت) دوری کنید.

لیزر چشم

 

عینک آفتابی بزنید، بعد از عمل لیزیک، چشم‌ها نسبت به نور حساسند. از قرار گرفتن نور مستقیم و شدید خورشید دوری اجتناب کنید. وقتی از محیط بسته خانه خارج می‌شوید، فارغ از این‌که چه فصلی از سال است، عینک آفتابی بزنید. برخی پزشکان توصیه می‌کنند چند روز اول در محیط‌های بسته هم از عینک آفتابی استفاده کنید.

آرایش نکنید، یک روز قبل از جراحی و یک هفته بعد از آن از مواد آرایشی استفاده نکنید. آرایش چشم و لوسین، به چشم فشار می‌آورد و ممکن است این مواد وارد چشم بشوند که می‌تواند احتمال عفونت و درد را افزایش دهد.

از فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید، بعد از عمل لیزیک حداقل تا دو هفته از فعالیت شدید فیزیکی، ورزش‌های سنگین، و بخصوص بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید. توجه داشته باشید که برای حفظ سلامت چشم بعد از عمل رعایت کردن این نکته بسیار حائز اهمیت است.

شنا و حمام آب داغ ممنوع، تا دو هفته بعد از جراحی، شنا کردن در استخر به علت کلر موجود در آب می‌تواند باعث سوزش چشم شود و شست و شو با آب داغ نیز ممکن است به چشم آسیب بزند.

صبور باشید، قدرت بینایی چند روز اول تا چند هفته ممکن است نوسان داشته باشد یا ممکن است زیر پلک‌ها کمی احساس خشکی کنید. این شرایط طبیعی و گذراست و نیازی به نگرانی نیست.



:: برچسب‌ها: مراقبتهای بعد از لیزیک چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

عطر و ادکلن ها چه خطراتی برای سلامت شما دارند؟

پیش از این که عطر جدید خود را روی لباس خود اسپری کنید، شاید بهتر باشد دوباره فکر کنید. بیشتر عطرها از مواد سمی و مصنوعی درست می شوند که می توانند به سلامت انسان آسیب وارد کنند. در شرایطی که انسان ها هزاران سال است که از روغن های اساسی گیاهان دارویی، گل ها و مواد طبیعی دیگر برای خوشبو کردن خود استفاده می کنند، برخی تولیدکنندگان عطر استفاده از مواد مصنوعی ارزان و سمی که می توانند زمینه ساز بروز مشکلات سلامت شوند را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که عطرها به محصولات دیگر مانند پاک کننده ها، نرم کننده های لباس، خوشبوکننده های هوا و شمع های معطر نیز اضافه می شوند که بسیاری از آنها می توانند برای سلامت انسان مضر باشند.

 

 مشکلات محصولات معطر

مشکلات تنفسی بر اثر مصرف عطر

بنزآلدهید، بنزیل استات، اتانول، اتیل استات و لینالول که در بیشتر عطرها یافت می شوند با تحریک و اختلالات دستگاه تنفسی پیوند خورده اند.

 

سردرد

مواد شیمیایی مانند بنزیل الکل و متیلن کلراید از جمله مواد شناخته شده ای هستند که می توانند به بروز سردرد منجر شوند.

 

مشکلات در خلق و خو

طالعات نشان داده اند که متیلن کلراید می تواند موجب تحریک پذیری شود.

 

مشکل در هماهنگی ماهیچه ای

بنزیل الکل و اتانول می توانند موجب گرفتگی های ماهیچه ای و عدم هماهنگی شوند.

 

اختلال در حس بویایی

کنار گذاشتن محصولات معطر می تواند به بهبود شرایط بویایی شما منجر شود. برخی مواد شیمیایی در عطرها می توانند به بروز اختلال در حس بویایی منجر شوند.

 

درد

بسیاری از مواد شیمیایی موجود در عطرها با درد پیوند خورده اند. بنزیل آلدهید با شکم درد پیوند خورده، در شرایطی که بنزیل الکل و متیلن کلراید با سردرد مرتبط هستند.

 

خطر آسیب کلیوی یا کبدی

اتیل استات با آسیب کلیوی و کبدی پیوند خورده است.

 

افسردگی یا اضطراب

اتانول و لینالول می توانند در سیستم عصبی مرکزی اختلال ایجاد کنند که ممکن است با احساس افسردگی یا اضطراب در ارتباط باشد.

 

خطر بیماری مغزی

استون و بنزیل الکل با بروز اختلال در سیستم عصبی مرکزی پیوند خورده اند. برخی مواد شیمیایی موجود در عطرها با اختلال نقص توجه، بیماری آلزایمر، زوال عقل، بیماری ام‌اس و بیماری پارکینسون مرتبط هستند.

 

خطر سرطان

بسیاری از عطرها حاوی مواد سرطان‌زا هستند که از آن جمله می توان به بنزیل استات، لیمونن، و متیلن کلراید اشاره کرد. بنزیل استات با یکی از مرگبارترین انواع سرطان یعنی سرطان پانکراس پیوند خورده است.



:: برچسب‌ها: خطر مصرف عطر و ادکلن براي سلامت ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک من

 

دکتر رامين بقايي – فوق تخصص قلب و عروق

بخش تخصصی : درمان بیماری های قلبی مادرزادی در کودکان و بزرگسالان ، جراحی قلب باز ، درمان بیماری های قلبی اطفال (کودکان) ، جابجایی عروق ، درمان بیماری های قلبی

مطب : خیابان شریعتی . بالاتر از تقاطع میرداماد. کوچه احمدیه یکم. پلاک ۱۰. طبقه سوم. واحد ۸
تلفن : ۲۶۷۰۰۶۵۵ – منشی : ۰۹۰۱۳۰۵۰۶۸۴
شنبه و سه شنبه ۵ تا ۷ بعدازظهر



:: برچسب‌ها: دکتر رامین بقایی – فوق تخصص قلب و عروق ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()